Obchodné podmienky
Základné informácie
Tieto obchodné podmienky
sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku v e-shope www.noncrete.sk medzi
predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona na ochranu spotrebiteľa č. 102/2014 Zb.
Predávajúcim je:
Tomáš Ďaďo
026 01 Dolný Kubín
IČO: 50188542
DIČ: 1085460717
tel. 0948 491 511
e-mail: tomasdadodk@gmail.com
Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti
zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa
riadi podľa Obchodného zákonníka č.
513/1991 Zb.
Orgánom dozoru pre
ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P.
O. BOX B-89, 011 79, Žilina 1.
Objednávka a uzavretie zmluvy
Odoslanie vyplnenej
objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho
zákonníka, na základe ponuky predávajúceho v e-shope. K uzavretiu
zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.
Ceny tovaru
Všetky ceny produktov
v e-shope sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci nie je platiteľom
DPH. Cena produktu zahŕňa náklady na doručenie.
Platba za tovar
Predávajúci akceptuje
platbu za objednaný tovar spôsobmi, ktoré sú uvedené pri výbere možnosti
platby.
Súčasťou objednávky e-shope je
povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.
Dodanie tovaru
Ak nie je dodacia lehota
uvedená pri produkte, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do
30 dní.
Tovar sa považuje za
prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba (s
výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a)
tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci
z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo
posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom
prevzatia prvého dodaného tovaru.
Reklamačný poriadok
Predávajúci zodpovedá za
vady, ktoré má tovar pri prevzatí kupujúcim. Pri použitých veciach nezodpovedá
za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri veciach predávaných za
nižšiu cenu nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Ak nejde
o veci, ktoré sa rýchlo kazia, alebo o použité veci, zodpovedá predávajúci za
vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
Záručná doba na nový
tovar je 24 mesiacov, ktorá plynie od prevzatia tovaru kupujúcim. Záručná doba
na použitý tovar je 12 mesiacov. Reklamáciu na veci, ktoré sa rýchlo kazia,
musí kupujúci uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe.
Ak má kúpenú vec uviesť
do prevádzky iný podnikateľ než predávajúci, začne záručná doba plynúť až odo
dňa uvedenia veci do prevádzky, pokiaľ kupujúci objednal uvedenie do prevádzky
najneskôr do troch týždňov od prevzatia veci a riadne a včas poskytol na
vykonanie služby potrebnú súčinnosť.
Záručný list sa
vystavuje na žiadosť kupujúceho. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o
kúpe.
Ak má tovar vadu, ktorú
možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne
odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
Kupujúci môže namiesto
odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci,
výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia
vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec
mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má
právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po
oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné
neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Ak dôjde k výmene, začne
plynúť záručná doba znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k
výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
Vybavením reklamácie sa
rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou
výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku,
písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
Pri uplatnení reklamácie
predávajúci určí spôsob vybavenia reklamácie ihneď alebo v zložitých prípadoch
najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch,
najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby,
najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia
reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno
reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako
30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu
výrobku za nový výrobok.
Ak kupujúci uplatnil
reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť
reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia nebude od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na
odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci
je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho
zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak
kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju
zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže
kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné
posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s
tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na
výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas
vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný
kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady
vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Predávajúci je povinný
pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia
uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení
reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď,
musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o
vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak
kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu
Kupujúci je oprávnený
odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.
Tovar sa považuje za
prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s
výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa a)
tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, b) dodáva tovar pozostávajúci
z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo
posledného kusu, c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom
prevzatia prvého dodaného tovaru.
Kupujúci môže odstúpiť
od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty
na odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci nemôže odstúpiť
od zmluvy, predmetom ktorej je:
·
predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien
na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť
počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
·
predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru
vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
·
predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
·
predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol
po dodaní porušený,
·
predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní
neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
·
vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne
požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých
predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie
opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa
a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
·
predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov,
kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ
tento obal rozbalil,
·
predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom
a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
·
poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho
poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil,
že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na
odstúpenie od zmluvy.
Kupujúci môže uplatniť
právo na odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na inom trvalom nosiči
(napr. e-mailom)
Právo na odstúpenie od
zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v
posledný deň 14-dňovej lehoty.
Po doručení oznámenia o
odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky
platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou,
vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov.
Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe.
Kupujúci sa môže s predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.
Predávajúci nie je
povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil
iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný
predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na
doručenie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob
doručenia ponúkaný predávajúcim.
Pri odstúpení od zmluvy
predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar
doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu,
ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom
ním poverenej osoby.
Kupujúci je povinný
najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho
odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.
Lehota podľa sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu
najneskôr v posledný deň lehoty.
Pri odstúpení od zmluvy
znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe
poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru,
ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
Kupujúci zodpovedá za
zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s
tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a
funkčnosti tovaru.
Alternatívne riešenie sporov
Nakupujúci – spotrebiteľ
– má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na tomasdadodk@gmail. com), ak nie je spokojný so spôsobom,
ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť
zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má
právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu
alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015
Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona
391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona
391/2015 Z.z.
Spotrebiteľ môže podať
sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá
je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie
sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a
plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej
činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len
sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej
zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie
sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov
sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže
od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia
sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.